Veckan

I veckan har jag min sena vecka på jobbet = arbetar mellan 9-18 och tar hand om att larma och låsa lokalen. Inte kul alls. Sista timman när man är helt ensam så händer ingenting, man bara sitter och skrollar i något meningslöst flöde på nätet. Sedan ska man ensam gå runt och släcka lampor, jag är mörkrädd så jag försöker ofta att ringa Becca eller Daniel så att jag får lite sällskap i alla fall. De på jobbet har skämtat om att någon ska stanna kvar och skrämma mig, detta får mig att vara ännu mer på tårna när jag går runt. Men jag vet dock att dom aldrig hade gjort det ändå.
 
I övrigt så försöker jag komma på mat att laga under veckorna, det är ju så otroligt tråkigt att laga mat mitt i veckan. Det måste för det första gå oerhört snabbt att laga, gärna under 15 minuter. Sen vill man ju även att det ska vara nyttigt och enligt tallriksmodellen och gärna smaka någorlunda okej i alla fall. Men det slutar ofta med en tallrik fil eller gröt och en macka. Bara för att man inte orkar.
 
I veckan ska det också dansas! Vi ska prova på hos Patriciabaletten och se om vi vill satsa på det, annars hoppar vi på streetjazzen på torsdag. Men det kostar mycket att dansa, hela 1900:- för 14 gånger. Men jag måste verkligen röra på mig, och gymmet var så oerhört oinspirerande de sista månaderna så förhoppningsvis kommer man igång ordentligt på dansen istället! När man har ett så stillasittande jobb som jag har så måste man verkligen träna någon dag i veckan, annars går ju kroppen sönder tillslut
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback