Är jag verkligen gravid?

Jag befinner mig fortfarande i någon slags förvirring i denna graviditet. Det känns helt overkligt faktiskt och jag har inte alls fattat det på riktigt. Det är klart att vi diskuterar namn och hur man skall göra om i kontoret för att förbereda för den lilla skrutten, medan Daniel diskuterar hur man ska barnsäkra lägenheten. Samtidigt som man fortfarande känner sig oerhört orolig och frågande över hur man kommer bli som förälder och lever skrutten fortfarande där inne eller har någonting gått fel? Tänk om det ligger en död skrutt och skvalpar omkring?! Är jag ens gravid, eller har jag drömt allt?
 
Har precis gått in i vecka 16 nu, och min kalender berättar att det är 173 dagar kvar i ovisshet. Känns jättelångt bort samtidigt som man blir stressad över att det närmar sig. Mycket tankar och hormoner som spökar kan man lungt säga. 13:e januari är vi kallade till Rutinultraljudet också (dom flyttade fram tiden) så då får vi se skrutten igen, kanske det blir mer på riktigt då?
 
I övrigt så har illamåendet börjat lungna ner sig och jag behöver inte äta konstant nu, men jag får fortfarande ha lite körsbärstomater i ryggsäcken ifall ifall. Tandborstningen har dock fortsatt varit problematisk och jag kom fram till att min tandborste hade ett alldeles för stort huvud så jag bad Daniel köpa en mindre åt mig. Så han köpte en barntandborste och den fungerar super. Så nu kan jag borsta tänderna hyffsat utan att framkalla kräkreflexer!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback