Tandställning

Då har jag äntligen fått min tandställning, fastnade lite i posten. Men så jag var hos tandläkaren nu och vi hade en liten genomgång, provade sätta i och ta ut skenorna, som förövrigt sitter stenhårt. Och så ska jag tillbaka snart igen och fila lite på sidan av några tänder. Så från och med nu så kommer jag alltså ha skenan i två veckor innan jag byter till nästa, och då ska tänderna anpassa sig efter den nya skenan. Jag får ta ut den 3 gånger per dag (40 minuter åt gången) och på den tiden ska jag äta, använda tandtråd och borsta tänderna.
 
Så hur känns det nu? Well, min mun verkar tillverka en jädra massa saliv nu, gissar att den är ovan att någonting trycker mot tänderna och tandköttet. Jag läspar lite och har lite sår under läpparna från att både jag och tandläkaren fått vålda in och ut tandställningen några gånger. Nu tror jag dock att jag har fått in snitsen och kan göra detta smidigt!
 
Sen så känns det ju, det trycker mot tänderna och känns verkligen att tänderna tvingas att anpassa sig. Men ser fram emot resultatet när det väl är klart och man kan se att det hänt någonting!
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback