Vad gör mig lycklig?

Vi fick lite frågor idag på APT på hälsodelen som vi skulle diskutera. Bland annat vad som gör oss lyckliga, samt vad vi har för mål i livet. Svårt att diskutera och komma på under 20 minuter. Men när man har fått tänka en stund så finns det endel saker jag kommer på i alla fall:
 
Vad gör mig lycklig?
  • Kärleken och livet med Daniel
  • Familj, Vänner och Totte
  • Resor
  • Sysselsättning (Jobb, fritid, secondhand shopping, julpyssel, träning etc)
Mål i livet
Detta är en svårare fråga, för vad har jag för mål i livet egentligen? Ett önskemål är ju att någongång skaffa hus.. men vet inte riktigt om det är ett mål, för det beror ju helt på ekonomiskt om det finns möjlighet till det.
Ett mål jag har är väl dock att klättra karriärsmässigt, främst när det gäller utveckling. För jag blir fort trött på arbeten som inte utmanar mig, behöver mycket omväxling annars blir jag rastlös. Ett annat "mål i livet" är väl att fylla livet med saker som gör mig lycklig...
 
 Well, nu kommer jag inte på mer grejer, får la fylla på när jag funderat lite till
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback