En lördagskväll

Vi hade egentligen redan ställt in oss på att göra sambaloelek gryta med fläskfilé och se Melodifestivalen (eller jag skulle se det, medan daniel skulle se en serie på paddan)...men då ringde Charlie och bjöd in oss på middag då en av deras gäster blivit sjuk. Jag som är lite halvkrasslig fick bestämma om vi skulle ta erbjudandet eller inte, och det var inget svårt val när jag fick veta vad det var som bjöds på: fondue! Det var så sjukt längesen jag åt fondue så det var bara att resa på röven och ta sig dit ;) 

Så det bjöds på oxfilé, entrecote, chorizo, bacon, charlottenlök och champinjoner som fonduades, och bakad potatis, sallad och en massa såser som tillbehör. Kan ju säga att jag blev galet mätt! Därefter bjöds det på någon chokladefterrätt med hallon som också var supergod!

Så det blev ingen mello igår, till Daniels lycka förstås! Istället blev det tjöt, spyfall, nya M.i.G spelet underhållning (som förävrigt var riktigt bra), ett vanligt M.i.G och även ett nytt spel "rapp i käften" eller nått sånt hette det, som jag fick ont i hjärtat av nervositet av. Det gick ut på att på en minut komma på en historia på ett ämne man fick och då skulle man lyckas fläta in tre förbestämda ord i berättelsen och sedan ska resterande spelare gissa vilka orden var. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback