Sjuk och åter sjuk

Känns som att det börjar bli tjatigt det hära, men just nu så verkar det inte bättre än att jag fortfarande är sjuk. Helgen har varit jobbig eftersom jag inte haft någon röst att prata med, och jag som hade så himla mycket att säga där uppe i norrland. Man måste ju passa på när man väl är där!

Gårdagen spenderades i soffan, var galet trött. Och hade jag fått välja hade den här dagen spenderats på liknande vis. Men vissa måste ju faktiskt jobba och tjäna pengar så man har råd att betala räkningarna så det var bara att pallra sig iväg och städa ett hus. Ansträngande så in i helvete, och påvägen hem drabbades jag av en sådan rethosta att tårarna rann nerför kinderna på mig. Självklart passar man ju på att träffa en bekant när hostan är som värst, och det blev inte mycket sagt där. Men aja, kommer fler tillfällen.

Nu har jag nyss vilat och sitter i soffan och försöker motivera mig... dom har installerat en säkerhetsdörr här hemma idag, och det var galet dammigt i hela hallen så jag dammsög som en tok. Nu ser jag däremot att även köket och vardagsrummet behöver sig en omgång, det ligger liksom en hinna med damm överallt! Nej, jag är inte alls motiverad efter att ha dammtorkat och dammsugit i tre timmar hos kunden tidigare idag! Kom och städa hos mig? ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback