Dagens Jävla ungdomar!

Har dagens små skitar (fjortisar) ingen respekt för oss vanliga människor längre?
Vart gick det fel, skolan, föräldrarna, internet? Jag har faktiskt ingen aning, men fortsätter det i denna takt så är det snart dags att lämna Sverige.

Jag satt på spårvagnen påväg hem från träningen, framför mig sitter en kvinna på ca 30-35år med en tidning i handen.
Bredvid henne sätter sig en tjej på 13 år, och framför kvinnan sätter sig hennes blonda kompis. DEt börjar med att de båda bara sitter och stirrar på kvinnan, (mitt första intryck var att de kände henne eftersom de stirrade som idioter). De stirrade på henne och sedan på tidningen och sedan på henne igen (och jag överdriver inte när jag säger att de stirrade..) Sedan börjar de hålla för en bild i tidningen och ropa "du får inte titta på honom, det är min pojkvän, titta inte på honom sa jag". Och så skrattade de massor mot varandra.
När kvinnan sen tänkte ge tjejen framför tidningen (eftersom de uppenbarligen var intresserade av den) så ropar hon "men inte vill jag ha den som du har tagit på".
Sedan börjar tjejen bredvid att vifta med händerna framför kvinnans ansikte samtidigt som hon upprepar "luften är fri, luften är fri", kvinnan börjar bli irriterad och försöker säga åt tjejen som bara fortsätter. Tillslut så tar kvinnan tag i hennes arm och försöker få henne att sluta, då ropar tjejen "men ta inte i mig för fan! Luften är fri, men det där är personangrepp". Tjejerna sitter och skrattar och tittar på varandra hela tiden, sedan börjar den ena tjejen sjunga och den andra hänger på "Jag kan en låt som går folk på nerverna, jag kan en låt som går folk på nerverna, jag kan en låt som går folk på nerverna, nu är det 20 kvar osv.." De sjunger högre och högre, och tillslut är det någon längre bak i spårvagnen som skriker tillbaka "nu får ni väl ändå hålla käft".
De börjar ställa frågor till kvinnan, men hon svarar inte. "Man måste väl ändå få fråga?"
"Vart har ni lärt er att stirra sådär på folk" frågar kvinnan då.
"Jag gör som jag känner, jag brukar titta" "varför gör du dig iordning på morgonen om du inte vill att folk ska stirra?"
"Brukar inte folk stirra på dej"
"Nej" svarar kvinnan som börjar bli extremt besvärad
"Är det första gången tjejer stirrar på dig, killar brukar väl inte heller stirra" Och så skrattar de och tittar på varandra.
Sedan håller de på sådär ett tag tills kvinnan ställer sig upp, säger ursäkta och tänker gå av.
Tjejen flyttar sig inte, och kvinnan säger ursäkta igen, men inget händer.
Hon tar då tag i tjejen och visar att hon ska förbi
Tjejen skriker då rakt ut "Släpp mej, ta inte i mig jag vill inte ha skabb"
Kvinnan tränger sig förbi och går av.

IDIOT UNGDOMAR säger jag bara!


Kommentarer
Postat av: verran

men så sjukt :O

2009-01-22 @ 14:59:59
URL: http://verraan.blogg.se/
Postat av: emelie lind

fan va hemsk snacka att man dels ska känna sig iriterad och besvärad men endå lite nertryckt då man inte har något försvar, samt då dom behandlar en som att man vore pest, skulle fått damp på de där 2.

2009-01-22 @ 15:08:49
URL: http://elliessmycken.blogg.se/
Postat av: sara

Vilka idioter :O går knappt att fatta att det finns sånna människor. man kan ju som du säger, undra vars det gick fel för dom.

2009-01-22 @ 15:25:44
URL: http://dreamaboutme.blogg.se/
Postat av: Erika

Så jävla sjuka, jag fylls av hat mot dom, skulle fan inte ha klarat att se :O

2009-01-22 @ 21:15:06
URL: http://erikavikstrom.blogg.se/
Postat av: Emelie

Hade det varit jag som varit den där kvinnan hade jag gått lös på fjortisjävlarna. Jag applåderar verkligen hennes självbehärskning, och tycker att de där jävla tjejerna borde få ett kok stryk så de lär sig bete sig som folk. Om inte annat borde de få en dos av sin egen medicin.

2009-01-22 @ 22:27:53
URL: http://emeliech.blogg.se/
Postat av: Anna

men SERIÖST! fan vad arg jag blir! jag skulle vilka säga åt dom att visst, luften är fri, men mobbning är inte ostraffbart. Jävla idioter!

2009-01-22 @ 23:01:28
URL: http://mongoanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback