Dagens i-landsproblem 6

Dagligen utsätts vi för dessa hot i vardagen. Problem som dyker upp och som vi inte har någon aning om hur vi ska lösa. Därför tänkte jag berätta lite av problemen som finns i min vardag och hur man kan lösa dessa! Har du något problem så hjälper jag dej gärna att hitta en lösning

Problem: Kastrullen med vatten tar så lång tid på sig att börja koka
Lösning: Sätt igång plattan på spisen som du tänkt använda, koka upp vatten i vattenkokaren och häll ner i kastrullen. (OBS! Om du har kastrullen på spisen medan du kokar upp vatten i vattenkokaren se till att det finns lite vatten i kastrullen, annars kommer kastrullen bli varm och vattnet kommer ryka och ångas upp när du häller ner det !)
Låter det komplicerat så kan du även pröva att göra som vanligt men att sätta ett lock på kastrullen.


Kommentarer
Postat av: Anna

haha, jag har gjort detdär men då hann plattan bli så varm att vattnet i kastrullen kokade, och när jag då hällde i ännumer varmt vatten så började det STORM kokade och flög kokande vatten i hela köket :(

2008-12-09 @ 14:15:34
URL: http://mongoanna.blogg.se/
Postat av: Emelie

Hihi, det tricket använde jag hela tiden i Visby! :D Funkar superduper tycker jag. :>

2008-12-10 @ 01:33:49
URL: http://emeliech.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback