Nösunds Havshotell

Vi hade köpt en deal på Letsdeal, spahotell med middag och övernattning för två. När vi bokade så visade sig att de börjat med julbord istället för middag, så det blev julbord med underhållning istället, och det var ju inte helt fel.
 
Nösund ligger på Orust, så vi tog bilen dit i lördags, med en sväng förbi Göksäter (miniullared) samt fikade på en liten gård med egen biodling. Sedan tog vi oss till hotellet. Själva hotellet var mysigt och trevligt, och maten riktigt bra, dock var rummet väldigt litet och lite kyligt och saknade TV. När vi sedan skulle ta oss ner till spa avdelningen som var i en annan byggnad nere vid havet så visade sig att alla gäster tänkt samma sak, och det var stora sällskap med mycket alkohol i kroppen, så ingen lung stund där inte. Det fanns tre stycken varma små pooler och en bastu och det var trångt överallt. Poolerna låg i direkt anslutning till bryggan så de modigaste sprang ut och tog sig ett dopp i havet. Inte jag... Sen att det bara fanns en dusch i omklädningsrummet gjorde att kön bara växte när man skulle duscha. Så det blev ett ganska kort besök på spa-avdelningen kan man säga.
 
Maten på julbordet var som sagt riktigt bra, det var bara tråkigt att man inte kunde smaka på allt man önskade, dessa matrekommendationer när man är gravid är ju inte så roliga. Men några grejer jag fick äta hittade jag allt! Dock kom vi till nästa problem nu, trots att vi bokat för två personer så blev vi placerade mitt på ett långbord mitt emot varandra. Som tur var så verkade resten på bordet också vara par och inte större sällskap och vi kom riktigt bra överens med bordsgrannarna som var ett ungt par, där hon också var jultokig och han älskade fotboll...
 
Då överlag så hade vi en mysig övernattning, men det är nog inte ett ställe jag reser tillbaka till direkt. Fick dock lite tips på andra spa hotell som skall vara väl värda att besöka; Arken Spa i Göteborg, Asia Spa i Varberg, Ästad Vingård och Yasuragi. Så dessa får man ju kolla in!
 
Nösunds Havshotell ligger verkligen vid havet
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback