Händelser på jobbet

Yes, nu händer det mycket på jobbet. Företaget blev uppköpt, av två investment bolag varav det ena ägs av den gamla ägaren till bolaget. Så helt plötsligt så dök det upp en ny ledning (dock många kända ansikten) och det presenterades en ny VD samt ett namnbyte. Namnbytet orsakade lite kaos då namnet måste bytas på alla ställen inom 3 månader, och det finns egentligen inte noterat vart "alla ställen" är, så jag har suttit som en galning och bytt på ställen som jag kunnat påverka.
 
Sen har jag suttit med konton och datorer till alla nya på bolaget samtidigt som man sköter supporten. Nya arbetstider har också kastats in och istället för att ha öppet supporten 7-18 så blev det 8-17. Äntligen! Som jag har väntat på detta då jag hatat tidsomställningarna. Så lite glada miner, samtidigt som några blev lite putt då denna omställning även innebar att alla arbetar 8-17. Så jag fick även försöka få ut information till övriga i huset om nycklar och larmning som vi skött som alla nu ska hjälpas åt med, och som nog kommer vara kaos ett tag framöver.
 
Den nya VD;n verkar super! Jag har hjälpt henne igång med lite system och pratat med henne lite om företaget och livet. Hon kommer från en HR-chef position så hon har väldigt bra hand om människor och en mentalitet som jag tror kommer göra riktigt gott. Så jag tror på detta! Sen fick jag även frågan att vara med i planeringsgruppen för "framtidsdagen" som skall vara i januari. Så det kommer bli super, här skall planeras!
 
Sen att hon också älskade min julpyntning på avdelningen satte henne också direkt på min plus-sida!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback