Underligt väder

Jag har aldrig tidigare haft vinter, vår och sommarjackan hängande framme samtidigt. Men det här vädret är så knepigt! I lördags när vi hade picnic i Slottskogen i 20 grader så invigde jag min nya sommarklänning, och hade med mig skinnjackan för kvällen. Det var galet skönt mitt på dagen och vi låg och solade en bra stund. Dock så var skinnjackan snäppet för kallt när vi var ute på natten och drack vin på uteserveringar. Fick köpa mig en te på La Sombrita när vi satt där och tjötade. 

 

I söndags var vi bjudna på lunch hemma hos Ylva & Jens ute i skogen. Vi grillade hamburgare, lekte med hunden Tesla och tog en promenad till sjön. Denna dagen var det dags för vår/höstjackan då vädret nu blivit lite kallare. 

 

Idag nu på morgonen så åkte vinterjackan & en mössa på, 5 grader ute såg jag på min väderapp att det skulle vara nu på morgonen. Och vid 6 tiden så är jag inte på humör för att stå ute och frysa i väntan på spårvagnen, så jag gjorde definitivt rätt val. Men när jag kollade på mina medresenärer så verkar de bestämt sig för att våren är kommen. De flesta med tunna vårjackor, vissa hade inte ens en jacka på sig, korta byxor så vaderna var helt bara och jag såg en tjej med kjol. Herregud, de måste fryst hyffsat mycket. Jag hörde även flera diskutera med vännerna sina att man skulle tagit vinterjackan nu på morgonen. "HA! Tänkte jag småleendes!"

 

Men det är otroligt taskigt av vädret att vara så fint hela förra veckan och som fredag och lördag som verkligen var sommarvärme! Till denna vecka som ska vara mellan 9-14 grader... Jag vill ha sommar NU

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback