Pitepaltarna i Göteborg

I onsdagskväll så åkte jag och hämtade Mamma, Pelle och William på flygplatsen. De kom ju så pass sent att det bara var att äta lite kvällsfika och gå och lägga sig, för torsdagen skulle vi upp tidigt och spendera dagen på Ullared.
 
I Ullared var det hyffsat mycket folk, men det var ingen kö in eller ut som tur var.. men rätt så trångt som vanligt där inne. Mamma hittade hästtäcke, en jacka till sig själv & sängkläder och William fick examenskläder. Becca och jag var egentligen inte ute efter något speciellt så vi delade på en vagn, men hon hittade bland annat en högtalare, en korg & nya handdukar medan jag kom hem med en ljuslykta i form av en katt och en solcellslampa i form av en uggla. Sen hittade jag ju även lite kläder, så 1700 kr fattigare åkte jag hem. William fick även välja födelsedagspresenter till sig själv och hittade ett vattengevär samt VR-glasögon. Efter denna shoppingen så blev det en sväng förbi syrrans lägenhet där det blev hinderbana på gården för William & Pelle medan syrran sydde ihop mammas väska. Vi avslutade sedan kvällen hemma i våran soffa med film & chips
 
Becca säger "Vi kan dela vagn för jag ska ju ändå inte ha så mycket", en stund senare:
 
Totte undrar vad mamma har släpat hem!
 
På kvällen så börjar ugglans mage att lysa, otroligt gulligt!
 
Hittade en till likadan ljusslinga till balkongen, så nu har jag till hela räcket!
 
Fredagen spenderades på Liseberg i strålande sol. Som tur var hade jag köpt förköpsbiljetter till inträdet på Liseberg då det var en galet lång kö. Men tyvärr blev vi istället ståendes i en otroligt seg kö för att köpa åkbiljetter istället! Det var en riktigt svettig dag där det åktes bland annat balder, kållerado och flumeride. Det gjorde ju absolut ingenting att man blev blöt om man så säger! Mamma och William gick även en sväng i spökhuset. Med strålande sol hela dagen så lyckades både Daniel och Pelle bränna sig, Daniel mest då. Han blev röd som en räka stackarn! Ingen choklad vann vi heller tyvärr. Denna kväll avslutades på Lilla London där det var dryck + Afterworkbuffé  för 45kr. Man kunde ju förstå varför maten var så billig, var lite grönsaker och pizzapaj. Men vi fick i alla fall plats i solen med ett glas cider, så det var mys! Sedan satt vi bara och tjötade på balkongen hela kvällen.
 
Lördag började vi i slottskogen, där William, Peller och Daniel fick kasta lite frisbeegolf medan vi tjejer gick en sväng på slottskogsvallsloppisen, hittade två böcker för 2kr. Bra att ha på balkongen i sommar tänkte jag! Får nog köpa ett par till så att jag klarar mig hela sommaren! Vi tog sedan en promenad förbi pingvinerna och sälarna och lät William springa runt och klättra lite på plikta. Därefter var det bara för mig och Daniel att åka hem och börja förbereda för kvällens grillning. Så lördagshänget blev fokus hemma på balkongen. Vi spelade kubb, åt god mat med jordgubbar & melon till efterrätt. Jag passade även på att fixa mammas ögonbryn och Pelles stackars rygg. Williams rygg fick sig också en liten omgång.
 
Sista dagen, söndag, så regnade det redan från morgonen. Men inte gjorde detta någonting då det var inomhusaktiviteter på schemat. William var bara tvungen till att göra klart sin läxa först. Så när detta var klart, så tog vi vagnen till Mölndal och Prison Island. Detta är liknande Boda Borg i skellefteå som vi varit på tidigare, men finns mitt i mölndal i ett typ hyreshus (gammalt kontorslandskap gissar jag). De har gjort om ett helt plan i huset till detta och det finns totalt 34 celler man kan ge sig in i. Man är i lag om 3 och på utsidan av varje rum får man lite hint om det är en fysisk eller en tänkarbana, sedan får man 3-5 minuter på sig att klara rummet. Det finns inga ledtrådar inne i rummet, utan det gäller att försöka komma på vad som krävs för att få poäng. När vi kom dit såg vi att de andra personerna som var där hade på sig träningskläder, vilket borde ha gett oss en hint om att vi var lite felklädda. Rummen var otroligt varma och det fanns mycket fysiskt att göra om man ville. Så riktigt svettiga blev vi allihopa av att klättra, trycka på knappar och kasta bollar. Men roligt hade vi. Vi valde att dela upp lagen i Göteborg vs Piteå = Team Glenn vs Pitepaltarna. Team Glenn vann med dagsbästa 1115, Awesome! Mamma sa att det kanske blir en revansch i Boda Borg när vi kommer upp till Norrland, så till och med hon fick igång lite tävlingsinstinkt! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback