Sausage Party

Filmen är animerad men dock EJ barnvänlig och handlar om livsmedel i en butik som drömmer om världen utanför och väntar på att gudarna aka människorna ska ta dem dit. Vad de inte vet är vad som väntar där utanför... Denna film gjordes som en parodi på Disney, Pixars och Dreamworks animerade filmer.
 
Well, under filmen så skrattade vi lite, lyfte på ögonbrynen och samtidigt undrade "vad i hela friden är det vi tittar på?". Hade skådespelare som Jonah Hill, Kristen Wiig och Seth Rogan och det var väl en typiskt Seth Rogan och Jonah Hill rulle. Det var väldigt mycket humor under bältet och hade i Sverige en åldersgräns på 11 år på bio. Jag tror dock inte jag hade uppskattat den om jag varit 11, kanske mer mot 14 hahaha. Men denna har nu 6,4/10 på imdb, men det får den inte av mig, runt en 5a kanske jag kan sträcka mig. Men filmen är faktiskt hyffsat hyllad och har enligt Wikipedia spelat in 140 miljoner dollar. Gillar man typ filmer åt "Roadtrip" håller så borde man nog se denna!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback