Göteborgsoperan en onsdagskväll

Igår var jag o syrran på dansföreställningen Icon, en föreställning som kostade 137:- på Letsdeal, vilket är billigt för de många timmarna man spenderade på Operan. 3,5 för att vara mer exakt. Men där mitt i var det ju en 45 minuters paus då vi gick till 4gott för att handla dricka. 35 kronor för en vatten på operan tyckte vi var något dyrt.
 
Dansföreställningen var indelat i två olika föreställningar där den första "Kodak" handlade om Iconer genom tiderna där Musse Pigg var huvudrollsinnehavaren, dans blandat med dialoger om att leva i nuet gentemot "kodak moments" man fångar på bild. Ställer frågor som vad är våra drömmar egentligen gjorda av? Hur påverkas vi av vår desperata längtan efter att bli som vår tids ikoner? Och vilka blir vi när ikonerna faller? Det var ett fint verk, riktigt duktiga dansare, men lite svårt att hänga med emellanåt.
 
Andra föreställningen var det lera och lergubbar på scenen och dansarna formade leran under dansens gång. Tyckte man som vi att första delen var lite svår att hänga med i, så kan man lugnt säga att det inte blev lättare i denna. Det var väldigt duktiga dansare i alla fall.
 
Men både jag o Becca tyckte väl att man lätt kunnat göra föreställningen kortare. Det blev lite långdraget och i slutet på lerdansen så lyckades jag slumra till.. av trötthet. Men trevlig kväll på Operan i alla fall. Lite jobbigt bara att komma hem 23 på en onsdagskväll.
 
Foto: Mats Bäcker
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback