Snökaos

Idag har det varit snökaos i Göteborg. Var sista lektionen tillsammans med klassen innan folk går ut på praktik. Men, eftersom det snöat hela natten här, och plogbilarna inte hunnit ploga tillräckligt. Så typ alla bussar och spårvagnar inställda. Dock är det väldigt dåligt med information från västtrafik, så folk har stått och väntat i timmar på hållplatserna. Jag kom inte ens så långt, gick bara ut genom dörren och mötte en granne som hade kollat tidningarna, och berättade att Göteborg stod stilla. Tänka sig, det är faktiskt djupsnö här, så här mycket snö har det inte varit sen jag flyttade hit 2007! (senaste snökaoset dom hade var väl 95 om jag minns rätt)...
Min stackars klasskompis promenerade/plumsade imorse från Marklandsgatan till Korsvägen, det är en ruskigt bra bit! Men han upptäckte att alla bussar till Borås var inställda...taskigt läge!
 
Så idag blev en hemma dag, ska dock ta mig till syrran, bara vagnarna börjar rulla igen. Ska pröva klänningen igen, och skissa på min ombytesklänning.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback