Att söka jobb

Det är verkligen ett heltidsjobb att söka nytt arbete, sitta och läsa igenom alla dessa jobbsajter och skriva personliga brev som ska anpassas efter jobbet man söker. Nu senast har jag gjort lite ändringar i både mitt CV och personliga brev, lite tips som min jobbcoach gav mig, så jag hoppas verkligen att detta ger resultat till arbetena jag nu sökt, för de är sådana arbeten som jag verkligen vill ha!

Skulle det visa sig att det är galet svårt att få dessa jobb så kommer jag allvarligt börja fundera på att sätta mig i skolbänken igen, studera någonting som man är intresserad av och där det finns en framtid inom yrket (hudterapeut var väl kanske inte den bästa utbildningen med tanke på hur lite jobb det finns just nu, men man vet ju aldrig, en dag kanske det ljusnar i ekonomin och folket i Sverige börjar unna sig behandlingar igen).. Annars så är jag faktiskt inne lite på IT branschen, det är ju ett bra alternativ eftersom världen blir mer och mer beroende av IT och där kommer också jobben finnas i framtiden. Men frågan är då bara vad inom IT man ska satsa på? Detta får ta och undersökas!


Jag är absolut ingen karriärskvinna, och jag ser hellre mig själv arbeta med någonting som ger mig ett leende på läpparna istället för en klump i hjärtat, och då gör det ingenting om ekonomin blir lite lidande. Ett arbete är ju faktiskt någonting man går till fem dagar i veckan, i ca 42 år till.. Oj, är det "bara" 42 år tills jag går i pension (räknade med att pensionen ligger vid 67 nu, men man lär väl jobba tills man är 70 antagligen. Men vad gör det så länge man tycker om det man gör :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback