Jul i Piteå

Lördag: Kom till det -30 gradiga Lillpite. Inte många knop gjorda utan mest bara mat, teve och sällskap. Upptäckte då att mörkret faller tidigare i Norrland och vi vart trötta redan klockan 3 på eftermiddagen..
 
Söndag: En tripp in till PIteå Centrum för att köpa en handkontroll till Williams julklapp PS3. Passade även på att visa Daniel lite sightseeing, först Dollarstore och sedan stan.. vi gick dock igenom stan med shopping på ca 30min. Var centrum verkligen lika litet förra gången jag var här? Sedan blev det en myskväll hemma hos pappa med lammstek och annat gott.
 
Måndag: Var planerat att vi skulle åka skoter med pappa på morgonen, men -25 grader satte stopp för det hela. Istället blev det en promenad genom Lillpite och sen julafton med traditionell julmat, Kalle Anka och Tomte. William upptäckte att Tomten och Pelle skrattar likadant, så tomten skippar nog vårat hus nästa år.
 
Tisdag:  Följde med pappa till hans bror med familj i Älvsbyn. Åt en massa, massa god mat, spelade lite spel och tjötade med mina söta kusiner som helt plötsligt snart har kommit ikapp min ålder! Slogs av tanken att man nog åldrats lite själv också! Åkte sedan tillbaka till Lillpite och prövade nya PS3 spelet med William, det är illa då han snart är lika duktig som mig på bilspel. Han är ju bara 7!
 
Onsdag: Tog flyget klockan ett på eftermiddagen och kom hem i lägenheten vid sju på kvällen (att det ska ta så fruktansvärt lång tid med mellanlandning i Sthml). Sen var det bara att kasta sig in i bilen och hämta hem bäbisarna, som förövrigt har lärt sig att sjunga i bilen.. inte i rätt tonarter och takt kanske. Men det låter som att dom försöker i alla fall.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback