En osminkad sväng på stan

Det tog många år innan man klarade av att visa sig osminkad utanför dörren, inte ens när man bara skulle springa ner för att handla mjölk klarade man av att vara osminkad. Det är ju bara så att den osminkade känslan är så naken, utblottande. Man tycker själv att alla stirrar och tänker fula tankar om en.

Men tillslut kom man över den känslan, och ska jag bara en snabb sväng ner till stan så kan jag faktiskt gå helt osminkad, som idag! Okej, jag kan inte direkt säga att jag känner mig bekväm i situationen, men det är inte sjukt jobbigt heller, utan någonting mitt emellan. Dock så var det väldigt oförsämt av killen på systembolaget att kolla flera gånger på legget och sedan på mig. Men ursäkta mig att jag är osminkad ville jag skrika åt honom!


Men nu har jag i alla fall sminkat och gjort iordning mig så nu känner jag mig som jag igen!


Kommentarer
Postat av: Emelie

Lite ungefär som vakten vid öltältet som vi skulle in i på Pier Pressure, då, haha! Han tittade ju fram och tillbaka mellan mig och bilden på mitt leg fem-sex gånger innan han sa "okej då" lite surt. WTF, liksom? XD

2011-01-09 @ 22:29:53
URL: http://emeliech.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback