Dagens Sjukdom

Dagens Sjukdom
Happ, inte gick huvudvärken över idag, och så har Nirres feber smittat av sig på mig. Typiskt!
Så nu ligger man hemma i sängen, trycker i sig Ipren och skall försöka fortsätta sova, vilket inte är det lättaste när man har huvudvärk.. 

Vad kan man sysselsätta sig med när man har såhär ont, allting gör att det blir värre; ser man på TV så måste ögonen anstränga sig = mer huvudvärk, knapprandet på dator = mer huvudvärk, stå upp =mer huvudvärk
Jag får helt enkelt försöka somna om och hoppas på att inte drömma om huvudvärk.
Sedan måste jag verkligen försöka dricka mer vatten, jag tänkte verkligen på det igår när Urban påminde mig, men sedan glömde jag bort det. Så gårdagen på jobbet bestod av en macka till frukost, två mackor till lunch, och ingenting att dricka. GALET


Kommentarer
Postat av: Emelie

Kära Skea, jag tror nog du måste försöka äta lite mer också! En macka till frukost och två till lunch är inte särskilt bra fördelning på sakerna som man behöver för att orka dagen. :/ Försök äta lite pasta eller så för att få in lite kolhydrater till kroppen, så du har något att hämta energi ifrån. Självklart är det bra att dricka mycket vatten också, men just nu verkar det som om du behöver mycket vätska, mycket vila och mycket näring. krya på dig sötis! Jag kommer och hälsar på lite senare i vår! :)

2010-01-29 @ 12:20:43
URL: http://emeliech.wordpress.com
Postat av: Pappa

Håller med Emelie. Du måste vara rädd om kroppen, inga mackor till lunch, gör en pasta sallad som räcker hela veckan och ta med frukt du har ju faktiskt råd numera.

Kram Pappa

2010-01-29 @ 21:13:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback