Tillverkar eget Läppcerat

Nu ska jag även börja tillverka eget lypsyl. Jag har nämligen beställt grejerna i veckan, så får dom nog nästa vecka. :)  Bara jag börjar få in beställningar så kommer jag tillverka.
Lypsylet är för alla läppar och innehåller bla sheasmör som är extremt bra!
Jag har även beställt riktiga läppcerat hylsor!
De kommer kosta 30:- st + frakt på 5,5:-

Läppceratet innehåller
Aprikoskärnolja (Gör huden mjuk, smidig och elastisk)
Jojobaolja  (Gör huden mjuk & ger en sammetsliknande känsla. Den skyddar och binder
hudens fuktighet)

Bivax (Konsistensgivare & verkar lugnande på irriterad hud och är uppmjukande)
Sheasmör (har antiinflammatoriska egenskaper och stimulerar hudläkning vid småsår, bristningar och sprickor. Mkt mjukgörande) 
Karnaubavax (Ger fin glans och stabiliserar konsistensen så att stiften inte mjuknar vid exempelvis höga sommartemperaturer.)
E-vitamin (hjälper till att läka hudbristningar, sår och ärr. Förbättrar immunsystemets verksamhet. Absorberar solens farliga UV-strålar) 
Apelsin olja (eterisk olja) (God doft. Mot torr och sprucken hud. Immunförsvarstärkande, lugnande)


Hör av dej om du är intresserad av att köpa ett läppcerat. Förhoppningsvis kan jag tillverka det snarast :)
[email protected]


Kommentarer
Postat av: Petraa

Jag vill ha ett lyppe;)

2008-01-24 @ 11:28:52
URL: http://pivii.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback