Röstat med hjärtat

I torsdags tänkte vi gå och rösta och därefter spela frisbeegolf med Charlie. Det visade sig dock att det var fler än vi som tänkt rösta, så vi hann inte stå kvar där i den långa kön. Istället tog vi oss till Frölunda Kulturhus igår efter jobbet och tänkte att, en fredag eftermiddag kan det väl inte vara så många som röstar. Men tji fick vi, kön var mer än dubbelt så lång där. Men har man ändå tagit sig dit så är det bara att bita i det sura äpplet och köa. Dock måste jag säga att kön ändå gick hyffsat fort, så tillslut hade vi alla fall röstat!
 
Denna gången var det faktiskt inte så svårt att välja vad som skulle röstas på, jag tänkte främst på partiets grundvärderingar och sedan också på att rösta långtifrån SD. Detta blir ju ett rysarval, och jag har så svårt att ta in att så många faktiskt röstar på SD trots all kritik och fakta som framkommit om deras ståndpunkter. Jag skäms över landet Sverige nu när de blivit så stora. Det är som att så många i vårt land glömt bort det där med medmänsklighet, lika rättigheter för alla oavsett kön, sexuell läggning och vart du kommer ifrån. Det är ju tur att vi är några kvar som fortfarande tror på detta!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback