Snöade i lördags

Snacka om att vädret är knepigt nu. I lördags när vi var ute och jagade efter en diskmaskin så började det plötsligt att snöa. När man sedan tänker tillbaka två veckor så stod vi ute och grillade och det var närmare 20 grader...
 
Nu hade vi ju tur att kylan bara höll i sig två dagar, för vi har inte hunnit byta till vinterdäcken ännu. Och nu är temperaturen tillbaka på 10 grader, dock med regn. Men det är nog dags att lösa det till helgen i alla fall.
 
Klockan har vi ju ställt om till normaltid nu. Jag håller tummarna för att klockan får vara kvar i denna tiden. Tycker inte alls om att man ska hålla på att ändra sådär. Man skulle ju kunna tro att en timma hit eller dit är väl lungt, men det är lite sjukt hur känslig man egentligen är för dessa omställningar. Denna vecka har jag ju stängning på jobbet och igår när jag skulle släcka och larma klockan 18 så var det verkligen bäcksvart. Tur dock att en ny kollega ska jobba sent med mig två dagar för upplärning av stängningsrutinen. Så då slipper man gå runt där själv i mörkret!
 
Utöver det så har jag varit hemma hos systeryster och borrat lite. Vi har än så länge fått upp gardinstång, nyckelskåp och hatthylla. Så det är en början i alla fall! Skohyllan ska dock bytas ut då den stått ute i ett år, så den är riktigt ranglig.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback