Årskrönika 2017

När jag tänkte tillbaka på året som varit så tänkte jag först att, näe. Det har nog inte hänt något speciellt detta året förutom då att man fyllde 30 och åkte på bröllopsresa till Santorini. Men när man sedan går igenom bilderna så kan man se att vi hållit oss sysselsatta i alla fall. Så här kommer en snabb sammanställning av årets alla månader!
 
I januari så åkte vi lite skridskor, fotograferade och körde halv åtta hos oss med Indiskt tema. Vi var och såg Rebecca och Fiona på trädgårn. och så gick bilen sönder igen denna månad..
 
Februari var kantad av både sorg och glädje. Glädje över Timeas graviditet som fotograferades, målning av tavlor, spa med Maria och Becca och lite dodgeboll. Men också stor sorg då finaste Bitte tyvärr gick bort.

Mars gjorde vi egentligen inget vettigt förutom en liten resa till kanarieöarna jag och Becca. Becca flyttade även till en ny lägenhet ute i Backa så vi fick agera flyttfirma
 Nu var våren redan kommen till Göteborg och i April så anordnade vi en babyshower till Timea, firade påsk, såg min första fotbollsmatch live, spelade minigolf med tjejerna och hade halv åtta hos Maria och Christian. Vi var även på Pink Programming och lärde oss att programmera dataspel.

I Maj så var vi på botaniska på Hanami och fick även besök av familjen Dahlberg. Vi var på Liseberg och Prison Island. Vi såg på standup med Jesper Rönndahl som var riktigt bra. Picnicade i Slottskogen, och jag åkte med jobbet till Sahlgrenska och kollade i deras serverhall.
 

I Juni tog vi äntligen vår bröllopsresa till Santorini, vi åkte fyrhjuling, körde Escape Room, solade, badade bubbelbad och bara göttade oss i värmen. En riktigt bra resa med älskligen. Utöver detta så spenderades juni på många loppisar samt rensade ut min garderob från massor av kläder.
 
 
 
I Juli så körde jag och Becca en fotosession med våra sommarklänningar. Vi var även alla tre en sväng upp till Norrland och hälsade på familjen. Jag och Becca var även på en 90-talsfestival i Slottskogen och på Liseberg och tittade på Per Andersson. Becca var även och tältade med Emmi samt demonstration mot nasism med Marie. Jag och Daniel satt mestadels och chillade på balkongen i solen med Alfapet
 
 
I Augusti höll vi oss riktigt sysselsatta! Vi fotograferade Maria och Timea, vi var på invigning i ridsport, hälsade på djuren på Nordens Ark. Vi var på Kulturkalaset och såg Weeping Willos, Icona Pop och Skrattfesten och så invigde vi grillen hemma hos Maria och Christian
 
Sen får vi ju inte glömma den underbara födelsedagsresan till Budapest som också var i Augusti, där vi körde en riktigt sightseeing, gick på spa, chillade på zoo, fikade på ett kattcafé, drack drinkar på en ruinbar och stekte ordentligt i hettan. Tänk att jag nu fyllt det stora 30!
 
September fortsatte firandet av min födelsedag och det blev en riktigt mysig spaweekend med Daniel på Stenungsbaden, jag fick även presenten från Becca som var Zombieescape i Göteborg (galen upplevelse!). Samma månad började Beccas bäbis Peach må dåligt så han fick åka en sväng till veterinären, och vi provade VR för första gången på VR-world. Sen får vi inte heller glömma att jag bytte jobb i slutet på månaden också
 
 
 
Nu var vi redan framme i Oktober, nu fotograferade vi och målade vi lite grann och när vi inte pysslade med det så passade vi på att träna. Vi tog också en sväng på Halloween på Liseberg och gick på halloweenfest. Och slutligen så deltog vi även i ett "Världens största quiz" försök i Partille Arena
 
 
 
November var en riktigt busy månad och här fotograferades det bäbisar, julpyntades och lite "halv åtta" hos Charlie och Klas. Jag och Daniel var även på en inspelning av "På spåret" och tjejerna drog en sväng till Ullared. Sen får man ju inte glömma Beccas födelsedagspresent som var en tjejweekend till Västerås och Kokpunkten.
 
 
 
December var en riktigt mysmånad med många julmarknader, mysiga katter, jul på Liseberg, tjejkväll, julafton här hemma med Mia och barnen och nyår hos Maria och Christian. Becca firade julafton uppe i norr med familjen & passade på att rida lite. Vi får inte heller glömma att det var denna månaden vi faktiskt köpte bil (även om den kommer någon gång i Januari, så var det nu som avtalet tecknades)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback