Spa weekend med syster

I lördags tog vi bilen för att köra upp till Vann spa och självklart stannade vi för att shoppa lite second hand på vägen. Och självklart hittade vi lite smått och gott som kommer upp i bloggen senare! Vi stannade både i Stenungsund samt i Uddevalla. Varav att vi i det sistnämnda tänkte strosa lite på stan efter en indisk lunch. Men alltså, där fanns inte mycket till centrum, det var ju till och med mindre än Piteå?!
 
Har fått dille på söta koppar nu det senaste, och insåg att jag brås på mormor när det gäller stilen. Hittade lite koppar på Second Hand och det blev dessa söta med rosa rosor.. 30kr för allihopa, då kan man ju inte låta bli!
 
Iallafall så tog shoppingen i stan slut väldigt fort, så istället körde vi ut till industriområdet utanför, Torp. Så efter någon timma där ute i butiker så begav vi oss tillslut till Spa;et, mitt ute i ingenstanns.
 
Vi käkade en 2-rättersmiddag, drack lite vin och drinkar, och gick sedan ner till Spa;et. Det var ett riktigt mysigt spa, med en stor ljummen pool och några mindre rätt så varma pooler, en utomhuspool (som vi inte lyckades ta oss ut till) samt även två stycken vanliga bastu. Men där var det många som klagade på värmen, för dom var lite halvljumma, vilket passade perfekt för mig och Becca som passade på att fixa lite ryggmassage på varandra.
Det var rätt så mycket folk inne spa;et så lite småtrångt var det allt. Men vi hade i alla fall riktigt mysigt, och avslutade kvällen med att streama melodifestivalen och somnade därefter stenhårt!
 
På morgonen var det bara upp och äta frukost (har aldrig sett Becca äta så mycket!) och sedan in till spa;et igen, denna gång var vi nästintill ensamma istället. När vi badat en bra stund och satt balsam i håret så tog vi oss tillbaka upp till rummet och tog på oss "black head" ansiktsmasker. Kan säga att jag inte gör om det igen, för när dessa skulle bort så var det precis som att vaxa hela ansiktet. Vi både skrek och grät båda två plus att mitt ansikte var tomatrött i ca 2h efter...
 
Påvägen hem tog vi en sväng förbi Överby i Trollhättan samt Dollarstore, för självklart ska helgen avslutas med lite go shopping. Men jag var riktigt trött, både av helgen och av att köra bil, så mitt tålamod var hyffsat kort. Och har man någongång shoppat med Becca så vet man att det går i slowmotion. Hon är både långsam när det gäller att titta i butikerna, för hon vill vara säker på att hon inte missar något. Och när hon väl hittar något hon tycker om så har hon en otrolig beslutsångest. Så hittar hon exempelvis två par skor hon gillar men bara är ute efter ett par skor, så väljer hon tillslut efter låååång betänketid ingen av dom. För att det var för jobbigt att välja.. Men tillsut kom vi hem igen och jag kunde bädda ner mig i sänger med Totte och bara slötitta serier.
 
Det var en awesome weekend med en awesome Syster

Kommentarer
Postat av: Sandra Rosén Dahlgren

Väldigt söta koppar, bra pris också :)! Skönt att få spaa också :)!

2018-02-04 @ 22:19:46
URL: http://rosendahlgrensandra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback