Britney Spears i Oslo

I fredags tog vi bilen till Oslo, slutade redan vid lunch för att ha god tid på sig att köra. För trots att det bara tar ca 3 timmar att köra så vet man ju aldrig med köer och liknande och tur var det väl att vi åkte tidigt för det var storm. Det var så stormigt att dom hade stängt av en av broarna vi skulle köra över så det blev en omväg dit. Men fram kom vi, så vi hann inte mer än att checka in på lägenhetshotellet innan vi begav oss in mot stan för att hitta en buss som kunde ta oss mot arenan.
 
Väl framme på arenan så köpte vi oss lite snacks och vatten, behöver jag säga att jag kände mig rånad då kranvatten + en popcorn gick på 139kr. Men men, skit samma tänkte jag. Vi hade ju kommit dit så bra i tid att vi skulle spendera en timma innan förbandet skulle börja. När väl förbandet aka Pitbull drog igång så var ljudet skränigt och showen inte alls bra. Visst har han bra partylåtar, men ingen av oss kunde se förbi hans sex kvinnliga dansare som dansade, tja som strippor runt en fullt påklädd man. De hade string och well 5 olika rörelser de varierade mellan varav 3 av dom hade med rumpan att göra...Har vi inte kommit längre än såhär tänkte jag för mig själv
 
Sedan var det Britneys tur, hon hade också underkläder på sig under egentligen hela showen. Vilket jag egentligen inte har något emot, jag hade dock förväntat mig mer just av scenkläderna. Man skulle vilja få en sådan där "wow" känsla vid ombytena, istället bytte hon ibland bara färg på överdelen för att matcha bakgrunden. Men i övrigt så tyckte vi alla att showen var bra. Det mimades, dansades och kom in och ut props till de olika låtarna. Många av låtarna var dessutom ihop mixade i kortare versioner så att man fick lite av mycket så att säga! Sen kan jag ju säga att jag inte är världens fan av de nyaste albumet, men som tur var så täckte inte dom låtarna upp hela konserten, utan vi fick även höra gamla godingar såsom crazy, hit me baby och oops I did it again. Så en helt klart godkänd konsert, som dock saknade lite personlighet. Man hade velat höra lite mellansnack för att få mer djup i konserten. Men men, man kan inte få allt, och det var tillräckligt av det goda för att göra oss mer än nöjda ändå!
 
Det jobbigaste med konserten var dock följande;
* Alldeles för små skärmar att titta på när man hade sittplats längst bort. Dock gött att vi satt rakt framifrån då vi slapp sitta och titta snett
* Folk som hela tiden skulle till och från sina sittplatser på vår rad samt raden framför. Vad fasen sysslar man med om man behöver gå förbi 8 gånger på en konsert
* Alkohol som spills ut, Emelies jacka hade blivit dränkt av utspilld vin, vilket vi upptäckte när konserten var slut
* Att ta sig hem tillsammans med flera tusen fulla tonåringar som ska ta samma shuttlebuss till stan...
 
Det bästa med konserten;
* Britney Spears of course?!
* Sittplats, jag hade aldrig orkat stå i den stora högen av människor som hade valt ståplats.
 
 
Sedan på lördagen var det dags för en liten minisightseeing i Oslo innan vi begav oss hemåt igen. Jag och Becca som steg upp tidigt började i Botaniska då vi steg upp tidigare än de andra brudarna
 
Sen tog vi tunnelbanan in till stan för att fika, kolla in slottet och rådhuset, käka mjukglas, gå förbi Akershus fästning för att titta på utsikten
 
Lägenheten vi bodde i var "Central City Apartment Oslo" och låg två stationer från centralen med tunnelbana. Det var det bästa jag kunde hitta som var ledigt och till ett helt okej pris. För det är otroligt dyrt med boende i Oslo. Lägenheten var alltså en lägenhet med fem olika sovrum och delat badrum, kök och vardagsrum. Tyckte det var rätt okej och hade definitivt kunnat bo där en natt till om det skulle vara så.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback