Snökaos

Inatt snöade det så det var helt galet ute på gatorna, många har ju fortfarande sommardäck på sina bilar så långsamt gick det. Sedan skulle jag ju även köra vidare med jobb bilen till Kungsbacka för att jag hade bokat upp en kund till halv nio. Jag fick skriva till henne att jag kunde bli sen.. vägen som ska ta 20 min att köra tog en timma.
Trots att jag hade vinterdäck på bilen så var jag väldigt nära att köra på en bil bakifrån då bromsarna inte tog pga is på vägen. Sedan när jag väl kommer ut på den större vägen så är det så spårigt att min bil inte lyckas få något fäste alls, jag känner verkligen hur bilen bara glider i sidled hela tiden... Det var otroligt läskigt!
 
Men när jag tillslut kom ut på E6:an så var det inte så mycket trafik och mycket djupare spår som man kunde följa i. Så fram tog jag mig. Sedan började det regna så tillbaka vägen var inte alls lika farlig, snön var bortsmält från vägarna!
 
Jag har nog inte skrivit något om jobbet på länge nu, men det rullar på. Jag kör ut nya datorer och är on-site tekniker. Pillar på hårdvara och tar sedan 2 veckor tillbaka hand om en praktikant från gymnasiet. Han får åka med mig runt i Kungsbacka och vara min högra hand. Gött att få lite sällskap faktiskt, blir rätt så ensamt att åka runt själv hela dagarna. Vi är ju tre stycken som rör oss runt i Kungsbacka, så vi brukar försöka mötas upp varje dag på Lill-Amandas och ta en liten fika dock. Lite sällskap behöver man ju!
 
 Detta pillar jag med på dagarna, kul va? :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback