Lyxiga Pepparkakor!

På jobbet pratades det pepparkakor, och alla hyllade pepparkakorna från Göteborgs Pepparkaksbageri. Dessa finns bara i en begränsad upplaga och beställningarna av pepparkakor stängde i oktober, och dom ska tydligen vara ljuvliga. Så när jag nämnde detta för Daniel när vi stod i kö på Ica vid oss i Högsbo, så visade det sig att detta Ica faktiskt köpt in ett antal (tydligen den enda Ica butiken i Göteborg som köpt in). Så Daniel frågade om han inte skulle springa och hämta en burk, han varnade mig för att dom var dyra också. Men vafasen, om alla höjer dom till skyarna och jag aldrig smakat på dom. Klart man blir nyfiken... hur dyrt kan det vara med pepparkakor liksom?
 
Snuskigt dyrt visade sig när kassörskan blippade röret... 150:- för ett rör med 50st pepparkakor! Min själ dog lite när jag snällt betalade i kassan...
 
Var det värt det kanske ni nu undrar? Well, nog för att dom var goda. Men absolut inte värt 150:-, fasen jag köper ju mina finkläder för mindre pengar.. Nej, nästa gång Daniel varnar att det är dyrt så ska jag nog inte tänka "norrlands dyrt" (jag tänkte snarare 50kr...)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback