What is an app and how do I make one?

Igår var jag och Becca på Craft Academis kurs "What is an app and how do I make one?" som var en del av gbgtechweek. Evenemanget var gratis och det bjöds på både dricka och pizza utöver själva kursen. 
 
Det är inte så lätt att hålla en kurs där deltagarna själva tar med sig sina egna datorer, för det är inte allt som fungerar på alla datorer. Det var ju bland annat ett par som kom med en gammal laptop med Vista & en tjej som hade en MAC dator med Windows system.. Så när vi väl skulle börja ladda hem program som Atom och börja jobba med redan befintlig kod som skulle laddas hem via kommandotolken så var det många som stötte på problem. Så bara själva grunden tog lång tid att sätta.  När vi väl tagit oss igenom detta så var det dags att börja koda en app. Så vi fick instruktioner om kod som skulle ändras i den redan befintliga koden och sedan ändra i css koden för att snygga till utseendet. Eftersom introduktionen till denna kurs på två timmar tog mycket längre tid än beräknat, så blev det väldigt snabb genomgång av kodandet, vilket innebar att man inte hann förstå allt..
 
Men jag hängde med lite grann i alla fall! Får ta mig tid senare och kolla över informationen igen när jag orkar
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback