Tappat rösten och möte på jobbet

I torsdags så lyckades jag och syrran ta oss till gymmet. Skulle vi inte ha gjort... Jag har haft ont i halsen på nätterna denna veckan, Daniel har varit hemma från jobbet med förkylning. Men att gå till gymmet med bara lite ont i halsen, som knappt ens kändes dagtid ändå utan bara på natten, kan väl inte göra något intalade jag mig själv. Visade sig att det var en dum idé, vaknade fredagsmorgon extremt hes. Men eftersom jag ändå bara skulle gå på ett möte hela dagen och inte sitta i telefon, så tänkte jag att det faktiskt inte gör så mycket. Tog med mig lite ipren, halstabletter och nässpray och begav mig till jobbet, Borås för dagen. Mötet var intressant, men jag mådde inte alls så bra som jag hade hoppats på.
 
Vi är en grupp som är ihopsatt från olika delar av servicedesk som tillsammans med processansvariga över incidentsprocessen ska jobba med förbättring av ärendehantering. Vi ska alltså arbeta fram strategier och förbättringsförslag som kan hjälpa oss att registrera och hantera ärenden på samma sätt enligt ITIL (ett ramverk). Vi ska också diskutera kring kvalitetssäkring av ärenden och hur man på bästa sätt ska arbeta med återkoppling kring detta. Allt för att vi ska arbeta fram ett gemensamt arbetssätt. Det kom fram mycket vettigt nu under första mötet och vi ska redan ha en avstämning igen om två veckor. Så detta kommer definitivt bli ett bra arbete.
 
Idag har jag inte heller så mycket till röst. Så den där födelsedagsmiddagen för Charlie lär inte bli långvarig för mig. Inte så lätt att gå ut och träffa folk när man inte kan prata.. Men alltid roligt att träffa folk i alla fall, så en stund kan man alltid hålla ut, får väl försöka använda kroppsspråket om dom inte hör mig!
 
Nu hoppas jag bara att rösten hinner komma tillbaka tills måndag, annars vet jag inte riktigt hur jag ska lösa det på jobbet
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback