Skridskor

Idag tog jag o syrran våra secondhand inköpta skridskor och begav oss till Ruddalen för att åka skridskor! Påminn mig att inte ta bilen nästa gång då det var KAOS på parkeringsplatsen, de har så fruktansvärt lite parkeringar så alla bara körde runt runt på de trånga ytorna och det tog väldigt lång tid att få en parkering! Men när vi väl lyckades så var det bara att bege sig mot isen. Vi fick börja inne i hallen eftersom utomhusisen skulle göras iordning, men det gjorde ju också att jag fick värma upp lite långsamt i hallen. Vilket behövdes, jag står nämligen inte alls stabilt på ett par skridskor! Men jag ramlade i alla fall inte och det var ju huvudsaken. När väl utomhusisen var klar så testade vi den lite, och den var mycket bättre än i hallen (det var väldigt spårigt där inne). Så vi åkte runt lite, försökte vända och lära mig att stanna... Önskade innerligt att jag hade en sån där nybörjarpinne med klump i botten som barn kan använda. Haha! Men nästa gång ska syrran ta med sig en hjälm till mig så kanske jag vågar lite mer, och nästa gång ska killarna med också. Mohaha! :)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback