Dansa

Jag och Daniel ska tillsammans med två andra par börja dansa en gång i veckan! Vi har anmält oss till en 12ggr kurs i 10-dans. Vilket innebär bland annat; cha-cha, jive, rumba, vals, slowfox, tango och quickstep. Låter väldigt spännande! Var först diskussioner angående bugg, men då jag verkligen inte tycker om att snurra så mycket så kände jag inte att det var någonting för mig. Så vi får se hur det här kommer att gå, kursen börjar sista januari, ser fram emot det väldigt mycket!
 
Såg även ett avsnitt på vetenskapensvärld som mamma rekommenderade, där hade de testat på äldre angående träning på gym vs dans och där dans hade gett mycket bättre resultat på träning för kroppen. Inte så konstigt tycker jag, då man oftast i dans inte ens känner hur jobbigt det är att träna för att man har så roligt samtidigt. I den dokumentären så kom de även överens om att en vegansk livsstil förlänger livet. Men det hjälpte att bara dra ner på köttkonsumtionen också, samt att ha en positiv inställning till åldrande och att minska ner stressen i livet.
 
Det var även med en läkare som nu var 100 år gammal, han hade arbetat och gjort operationer på folk fram tills att han var 95, sen kände han att det räckte och att han ville vara hemma mer. Men han var otroligt pigg och såg ut att vara kring 70! Det är imponerande kan jag säga!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback