Beautiful Creatures

En arbetskollega har fått böckerna Beautiful Creatures, så jag lånade första boken av honom så fort han läst ut den. Sen så visste jag att jag sett filmen och tyckte den var bra enligt detta blogginlägg. När jag började läsa boken, så kan jag dock erkänna att jag inte alls kände igen historian. Så efter halva boken så valde jag att se filmen igen och den var inte alls lika bra som jag kom ihåg det! Boken var väldigt mycket bättre, mer historia, mer berättande och mycket mer information om karaktärerna. I filmen har dom även ändrat vissa karaktärer och ändrat lite i berättelsen för att trycka ihop den på 1,5h. Så boken är mycket mer värd att läsa. Sen att det finns sammanlagt 4 böcker i denna serie hade jag absolut ingen aning om, med tanke på att det bara finns en film! Så nu har jag läst ut första boken och väntar bara på att kollegan ska läsa ut nästa så jag kan låna hem den också :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback