Advokadoolja

Jag har varit ute efter en ansiktsolja en bra tid nu, och känt att de oljor man hittar som ser bra ut är så otroligt jäkla dyra. Så kollade runt och läste lite på nätet och hittade Advokado oljan. Oljan är näringsrik, rik på lecitin, E-vitamin och växtsteroler & ska enligt många källor fungera bra som ansiktsolja.
 
Läser man bland annat på Shenet så står det att oljan är "mest typiskt till torr, trött och glanslös hy - ger lyster snabbt, näring på längre sikt. Känslig hy kan må mycket väl av avokadoolja. Man kan även använda oljan till håret enligt bland annat ekoolja & stegförhälsa
 
Så beställde kallpressad från Apotea. Jag har tänkt att använda den ibland som nattkräm, eftersom jag nu under vintern är så galet torr och tråkig. Jag har nu provat den två gånger och tycker att den känns väldigt skön. Huden känns återfuktad och fin när man vaknar på morgonen men Daniel tycker inte alls om lukten på den. Jag kan väl hålla med om att den luktar speciellt. Men jag ska fortsätta använda den nu några gånger till och se om den gör under för min stackars hud :)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback