Bäbisen Totte

Vi fick ju hämta hem Totte i fredags från veterinären, och då mådde han mycket bättre och var mycket piggare. Vi fick hämta ut lite smärtstillande medicin till honom för att blanda med maten och rekommendationer om att banta honom lite. Veterinären tyckte att vi skulle börja ge honom "Mjau" blötmat, den ger mer mättnadskänsla, samt sluta med torrfoder, då vi även måste få honom att dricka mer... Det tog lite tid kan jag säga, för vi har ju en bortskämd liten kisse som endast ätit mjau torrfoder och Pussi blötmat i smaken oxkött.. Men nu efter en vecka så börjar han tycka att den nya blötmaten går att äta.
 
Vi har ju lite torrfoder kvar, så vi har hällt upp lite i en äggkartong (också tips från veterinären). Så att han måste kämpa med att få upp den. Samt så använder jag det som godis och kastar runt i lägenheten så att han får springa lite. Det med vatten är svårare. Jag har provat fylla ett glas med vatten och ställa i olika rum, men enda stället han tycker om att dricka ur den är på vardagsrumsbordet... så för tillfället så har vi ett Totteglas på bordet. Men sålänge han får i sig tillräckligt med vatten så är jag nöjd!
 
Fint rakad han är på benen för alla blodprov :)  Han är även helt kal på magen, sjukt sött!
 
Inte alls en billig kisse vi har, tur att försäkringen tog det mesta av kostnaden!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback