Klippt oss

Som ni kanske redan vet så lägger jag och syrran lösögonfransar på varandra, beställer lim från Sverige och fransar från Kina så det blir billigt och bra. Negativa, syrran har ett ticks där hon sitter och drar bort mascara från fransarna = drar bort hela fransarna! Så det håller inte så länge. Men vi tänkte nu att, lyckas vi ändå sätta fransar på varandra så borde vi även kunna toppklippa. Så det blev projektet igår, för hur svårt kan det vara?
 
Stod där med saxen och bara funderade på hur man egentligen börjar? Och hur brukar man klippa egentligen, bara rakt av hela vägen runt? Behöver man verkligen klippa upp? och då frisörer gör detta så tar de bara en slinga, drar håret uppåt och klipper av. Men det kändes inte som att det gav speciellt mycket?  Var rätt så sugen på att ringa Verran på facetime för att få guidning. Men vi lyckades väl hyffsat tillslut ändå.
 
Så nu är vi toppklippta bägge två. Jag har ju inte klippt mig på jättelänge så det var verkligen på tiden. Och jag är fortfarande i fundering på om jag ska fortsätta ha mitt långa hår eller klippa kort igen? Men det blir nog långt hår över vintern i alla fall, behöver all värme jag kan få här på jobbet. Så kanske det blir kortare sen till sommaren när värmen kommer tillbaka :)
 
Provar nya glasögon, börjar bli dax att beställa. Så kanske dessa från favoptic?
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback