Helgen

I lördags så kom Charlie o Klas och hälsade på, vi lagade tacopaj och bjöd på marängswish till efterrätt. Spelade spel och tittade på roliga youtubevideor gjorde vi också! Sent blev det också, så pass sent att jag hann somna i soffan en sväng innan vi avslutade kvällen.
 
Hittade några Ylvis låtar vi inte lyssnat på tidigare. Bland annat denna sjuka:
 
 Och denna fina tragikomiska låt :)
 '
Idag bjöd vi på julfika, alltså det vi har bakat. Barnen tyckte om chokladknäcken, jordnötsrutorna och marschmallowsarna. Vi hade ganska mycket marschmallows hemma, så skickade med lite med Mia. Kändes inte som att vi kommer äta upp det ändå. Bättre att det blir uppätet än slängt om man så säger!
 
Sen blev det hem till syrran och måla samt hjälpa till att pynta den nyinköpta granen... När det gäller att måla, så är jag totalt värdelös. Fick inget konstnärligt i blodet, trots att både mamma och Becca är jätteduktiga. Det enda som jag faktiskt lyckas måla är dessa små fåglar/ugglor. Så tänkte göra en juluggla. Dock så ser den lite sur ut, vilket inte alls var meningen men jag lyckades bara inte fixa till det. Så nu ska den sitta och sura över soffan under December, sen så ska den målas om. Kanske får be syrran måla någonting istället.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback