Nya glasögon

Krystal lyckades sparka sönder mina favoritglasögon på träningen, och nu har jag alltså bara de svarta som trycker mot näsan kvar. Men med tanke på att det var ca 7-8 år sedan jag köpte glasögonen så var det väl ändå dags att köpa nya. Så jag och Becca var på Frölunda Torg och letade som tokar..Alltså allvarligt. Jag passar verkligen inte i glasögon, antingen så är dom för breda, höga, runda, fyrkantiga etc..
 
Så tillslut när vi vart in i alla fyra butikerna så kollade vi sista butikens barnglasögonen. och det var då vi upptäckte att vi hela tiden tittat på fel avdelning. Min ansiktsform och storlek är tydligen barnstorlek?! Vilket gör att utbudet helt plötsligt blev fruktansvärt mycket mindre.. Hittade ett par på synoptic tror jag det var, som var helt okej (se bilden). Inne på specsavers fanns det också helt okej, men då var bågarna antingen Star Wars eller Minions? Say Whaat, jag kan ju inte gå runt med Star Wars bågar, det går ju bara inte?! Aja, ska ge mig ut i nordstan och kika på utbudet där på måndag efter praktiken tänkte jag. Men nu vet jag i alla fall vad jag ska kolla på
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback