Bröllopet

Torsdag: Började med att vi åkte och skulle hämta nyckeln på morgonen och sen var det tänkt att det skulle inredas under dagen. Men nope, då var det något jäkla gäng med pensionärer som skulle spela bridge till 21.30, så vi kunde bara komma till lokalen för att lämna saker, och sedan fick vi dyka upp i lokalen och börja i köket kring 20. Så dagen fick istället ägnas åt att handla det sista, leta blommor till borden, öva på en dans och sen hem för att laga Tacos med familjen. Därefter bar det av till lokalen för iordningsställande. Vi var inte klara förrän tolv på natten, så då var det bara att skynda sig hem för att duscha och sova!
 
Fredag: Steg upp tidigt för att renbädda sängen (åt Verran och Peter som skulle sova där under natten) och sedan försöka få i sig lite frukost. Jag och Helene skyndade därefter iväg till Beccas gamla lägenhet där vi hittade Timea, Becca och Verran som satt och gjorde sig iordning. Nu blev det skumpa och fixning med hår och make. Skickade även iväg Helene, Becca och Emelie för att handla lite immodium till min stackars mage (tänkte att det skulle vara bättre att vara förstoppad än tvärtom med tanke på att jag skulle ta med dom på toabesök under kvällen för att hålla min klänning). Dom åkte även förbi och plockade upp min brudbukett och Daniels corsage och passade på att köpa lite brudslöja till mitt hår!
 
 
När det sedan var dags för lunch så hade vi planerat att handla från en pizzeria, lite sallader och pizza. Visade sig att dom hade stängt, så det blev plocksallad och fryspizza från ICA istället. Gjorde mig ingenting för jag kunde ändå inte äta någonting! Sen började klockan bli mycket så det var bara att kasta på sig klänning och åka iväg och plocka upp Daniel för att åka till kyrkan. Sen fick syrran köra en extra vända för att hämta upp resten som var kvar i lägenheten, medan jag och Daniel fick en snabbgenomgång av vigseln av prästen.
 
När det väl var dags och klockan blivit 14, så hade syrran fortfarande inte kommit tillbaka, så fick ringa dom i panik och dom fick springa från parkeringen in i kyrkan! Tärnorna och bestmans fick sedan ställa sig längst fram och vänta in oss. Klockorna började ringa och jag och Daniel stod längst bak i kyrkan och väntade på att musiken skulle börja spelas. Nervösa var vi båda två och jag försökte säga till Daniel att gå väldigt långsamt framåt, eftersom jag annars skulle snubbla på klänningen.. fram tog vi oss i alla fall, lite snabbare än menat, men jag ramlade inte och det var ju huvudsaken.. Daniel var så sjukt nervös och skakade hela vigseln, kände det på hans hand. Men han lyckades i alla fall få på mig ringen utan att tappa den!
 
Vigseln gick rätt så fort, för helt plötsligt så började Ylva spela "Snart skiner Poseidon" och det var dags att gå ut. Det var en väldigt fin utgångslåt och Ylva gjorde den såpass bra att många av blåvitt killarna fick tårar i ögonen! Vi promenerade raskt genom gången, tror Daniel hade bråttom ut. :)
Men när vi väl ställer oss i det lilla rummet för att vänta på att alla gäster skulle ta sig ut kommer Timea springande med tårar i ögonen, sen ser jag hur det bara börja rinna näsblod.. och ner på klänningen :O  Fort fram med näsdukar och hon fick tillslut stopp på blödningen. Hahaha, hon blev så rörd ;)
 
 
Fotograferingen därefter gick väldigt bra, blev skjutsade i en limmo ut till Fiskebäck och tog några bilder! Sedan när vi var klara visade sig att vi egentligen hade tid kvar på oss, men vi tyckte det var lika bra att ta oss till lokalen istället. I lokalen hade dom precis fått sina fördrinkar och börjat gå på tipspromenad, så det blev lite chill innan maten serverades! Jag var väldigt nöjd med maten, tänk att ICA Maxi har så goda fat, och tårtan den var också väldigt god! Under middagen så visades en film som jag gjort om mitt och Daniels liv tillsammans. Folk började gråta medan den visades hahaha. Sedan fick vi även se en film från Möhippan och Svensexan, göra ett väldigt roligt musikquiz med låttexter översatta till svenska/engelska (som förövrigt mitt lag vann i). Vi fick även komma upp på scen och hålla i varsin sko för att kolla om vi tänker på samma sätt om varandra. Sedan var det en massa tal (som jag inte ville ha btw), men det var helt okej för dom var väldigt korta och koncisa!
 
 
Senare på kvällen blev det dags för lite brudvals, vilket var väldigt jobbigt för Daniel klev på min klänning hela tiden och jag stapplade runt på mina onda högklackade. Därefter bytte jag om och vi visade upp en dans vi övat, och lite stunt som vi bara hann pröva precis innan. Första vändan gick inte så bra, men när vi körde den en gång till så funkade rätt så bra ;D
 
 
Sen var det bara fest, dans och tjöt med gamla vänner resten av kvällen. Det var ju jätteroligt att träffa kompisar man inte sett på flera år! Vi hängde även i fotohörnan vi hade ställt upp i källaren. Kamera på stativ, lite grejer att leka med och en självutlösare! 
 
 
Efter en otroligt lång dag så började lokalen tömmas på folk (så fort alla fick tag i en taxi så försvann dom, är inte det lättaste att få tag på under midsommar). Så tillslut var vi inte alls många kvar, så jag och Daniel sa åt dom sista att gå ut till bussen (som gick en gång i timmen) medan vi skulle ringa taxi = fail. Gick inte att komma fram någonstanns. Så vi fick springa till bilen och plocka ut våran övernattningsresväska och sedan springa till bussen för att ta oss till Gothia Hotel. Jag hade ju bara min lilla festklänning på mig så jag frös massor, så vi var rätt så sletna när vi väl kom fram till hotellrummet. Blev bara att försöka duscha ur det värsta av hårsprayen och sedan gå och lägga sig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback