Ett stoooort steg bakåt!

Näe, det man inte trodde skulle hända, hände igår! Jag har ringt och mailat han på kommunen denna vecka och tillslut skickade jag iväg ett sms. Ville ju gärna komma in i lokalen för bröllopet och titta igen, mäta lite bord och utrymmet.. Men då får jag ett sms tillbaka att kommunen sagt upp avtalet med hyresvärden och att avtalet går ut i Maj. Så våran bokning kommer försvinna! Så då faller alltså hela konceptet med kyrka och lokal! Dom kunde inte ha meddelat det tidigare, eller i alla fall förvarnat att det skulle kunna hända så att vi kunde ha en backup plan? Så igår fick jag sitta som en tok och kolla på andra alternativ. Men eftersom det är midsommarafton vi pratar om så är de flesta lokaler redan bokade. De som är lediga, kostar mycket, såsom Norges Hus 15.000 för en kväll...Fanns ju även alternativ på restaurang där buffén, med lokal, servering och dukar skulle gå på ca 350kr per person. Men då är drickan desto dyrare = restaurangpris. Så då är man uppe i stora summor igen.
 
Men nu väntar jag på svar från 3 olika lokaler, varav en som tydligen bara har någon sittandes i reception på torsdags morgnar, en lokal där ansvarig skulle kolla om någon skulle vara tillgänglig på midsommar för nycklar och sådant, och en lokal där ansvarig satt i möte. Så det är bara hålla tummarna att någon av dom fungerar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback