Malmö och Köpenhamn

I helgen blev det en liten miniweekend till Malmö. Vi åkte i fredags direkt efter lunch, tog runt 3 timmar att köra dit (dåligt väder) och påvägen dit hade vi musiktävling "gissa låten" på Spotify. När vi väl kom fram i Malmö så checkade vi in på hotellen, som låg fem minuter ifrån varandra, smidigt. Vi åt lite middag och strosade runt i Malmö (kollade på en massa roliga byggnader), tog en promenad till pildammsparken (mycket fin park) där Avicii höll sin sista konsert och därefter promenerade vi hem till hotellet och slocknade typ direkt.

Lördagen tog vi oss till centralstation för att åka tåget över dagen till köpenhamn, gick väldigt smidigt att ta sig dit då tågen går var 20e minut. Väl i Köpenhamn var det mer strosande, mat och fina byggnader. Tog även en tur med en "paddanbåt" och självklart så började regnet ösa ner, som tur var så hade guiden regnponchos att dela ut, så kameran klarade sig från missöden i alla fall. Vädret skiftade hela tiden under dagen, vilket tog ner upplevelsen. Men Köpenhamn är en väldigt mysig stad och jag och Daniel avslutade besöket med en dyr kopp te och en öl medan syrran och Patrik fortsatte strosa. Att ta sig tillbaka till Malmö var inte lika smidigt då man var tvungen till att ta tåget till köpenhamsflygplats för att visa upp passet och byta tåg för att ta sig vidare in i Sverige. Men, men det gick hyffsat snabbt ändå. Väl tillbaka i Malmö så var meningen att vi skulle chilla på hotellet en stund innan middagen, så vi började promenera genom Malmö. Men min muskel i rumpan gjorde sjukt ont och vi fick ta en Uber, tog ca en minut dit... Därefter fick jag bada i badkaret och värma upp muskeln innan vi gav oss ut igen. Nu blev det en middag på restaurang Mando och där åt jag en supergod planka!

Söndagen var det dags att köra hem, men innan det så blev det en sväng förbi shoppingcentret Emporia. Lyckades hitta två plagg inne på Myrornas och en lång kofta på New Yorker. Åt även en supergod glass! Tyckte om detta shoppingcenter för man kunde gå upp på taket på deras "trädgård" och hänga o titta på utsikten. Smart idé som fler borde ta efter! När vi shoppat färdigt (killarna var less) så tog vi en sväng förbi Rosengård och Zlatancourt och tjötade med några småkillar som visade planen samt vart Zlatans pappa bor. Dom spelade dock inte fotboll själva nu, för dom hade precis fått cyklar och detta var tydligen mycket mer intressant.