Möhippan the longer version

Fredag: Klockan 6 på morgonen så hör jag hur nyckeln vrids om i låset, jag är dock vaken eftersom jag precis fått göra ett morgonbesök på toaletten.. Timea, Syrran, Emelie och Maria stormade in i lägenheten, så det var bara att ta sig upp ur sängen och göra sig iordning. Jag fick på mig en fin rosa tiara med slöja och en uppblåsbar Daniel att bära på, och så bar det iväg till tåget. Vi mötte upp Ylva och sen var det bara att bege sig iväg. På tåget blev det frukost och en massa go frukt och jordgubbssmoothie. 
 
Vi pysslade lite på t-shirtar som alla skulle ha på sig, vi ritade, skrev Möhippa och signerade dem. Sedan var det bara att blåsa ballonger. Som tur var slapp jag blåsa, har så dåliga lungor..
 
När vi kom fram till Stockholm så var det dags att promenera omkring på stan i tyllkjol och rosa gepardstrumpbyxor bärandes på en massa ballonger och en uppblåsbar Daniel i sällskapet. Ballongerna skulle sedan smällas, för det fanns en fråga i varje ballong + lite glitter. Så det var bara att stanna folk på stan och kolla om de ville spränga en ballong och svara på frågan.. stockholmsfolket var inte så villiga, så det blev att gå genom Gamla Stan och haffa turister istället. Problemet med detta, tja det var mest bara norrmän och folk som inte kunde Svenska, många av frågorna var Göteborgshumor så väldigt svårförklarat men vi hade väldigt roligt!.. När vi var klara med detta mötte vi upp Alma och hälsade en snabbis, och sedan begav vi oss till färjan.
 
Väl på färjan så blev det lite sovande innan middagsbuffén, och därefter tjötade vi, körde quiz, spel och lite dansgolv. (Fatta att Maria hade gjort en jäkla massa quiz, och jag var rätt så dålig på alla!)
 
Lördag: Efter en rejäl frukostbuffé begav vi oss iland i Tallinn och började dagen på spa. Här badade vi och drack en drink i bubbelpoolen och avslutade besöket med bastu. Mys Mys! Därefter tog vi en promenad i den gamla delen av staden i Tallinn..fotograferade lite och kollade souvenirbutiker och letade matställen. Det var rätt så kyligt ute, men ooh så fint det var! Det blev en mexikansrestaurang som serverade jättegod Enchiladas! Sedan gick vi runt och letade skor till mig till bröllopet. Hittade dock inga. Men hade en trevlig dag på stan! Det enda jag köpte hem var en rosa hatt, en ny grillvante och ett coolt glittervin!. Tallinn är faktiskt en stad jag kan tänka mig att besöka igen en kort sväng!
 
Lördagskvällen fortsatte med quizzande (bland annat fick jag frågor om allihopa som de själva svarat på och sedan skulle jag gissa vem som svarat vad, och det var inte det lättaste kan jag säga dig!) och därefter blev jag utklädd i en "supersnygg" rosa paljetttopp och tyllkjolar och så bar det av till dansgolvet, "Daniel" fick också följa med. Han var rätt så populär där på dansgolvet och till och med killarna raggade på honom, hahaha. Han höll i alla fall hela kvällen, så det var ju bra!
 
Söndag: Lite sletna var vi allihop när vi vaknade på söndagmorgon, och nu hanns det bara med frukost och ihoppackning, och sen begav vi oss hem. En lååång resa kan man väl kalla det, och inte vart vi så glada när vi stod där på perrongen i Stockholm, väntade på tåget. Det började snöa och blåsa och så var tåget försenat. Självklart var det samma gamla visa med SJ och de bara sköt fram avgngstiden med 5min åt gången.. så kallt blev det. Men tillslut dök det upp och vi var hemma runt 5 på eftermiddagen.
 
Bilder kommer senare, tog bara några få bilder med telefonen och resten befinner sig hemma hos syrran sålänge, jag får tydligen inte se dom förrän på bröllopet. Men vi hade i alla fall en låång, mysig, rolig och fin helg med mina vänner! Det var precis som jag önskade att min möhippa skulle vara, så tack Becca, Timea, Emelie, Maria och Ylva för helgen! Vi hade det awesome :)  Men fatta att jag hade det jobbigt innan möhippan.. Skea utan kontroll! Blev nästan arg på riktigt på syrran då hon inte avslöjade någonting!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback