Smärta

Efter Zumba passet häromdan så fick jag känningar i en muskel i höger rumpa.. men eftersom smärtan började ge med sig igår under dagen så tänkte jag att det skulle gå att träna shabam på kvällen. Skulle jag inte gjort! Smärtan blev olidlig inatt. Jag har bara vänt och vridit på mig hela natten för att hitta en sovställning som inte gör ont. För denna smärta gav sig aldrig, kände den hela natten! Så fort jag började vända på mig så ilade det till i hela benet. Så tillslut googlade jag problemet o hittade någon som tipsade om att ligga på rygg o lägga upp benen på en stol. Så 4 inatt bestämde jag mig för att testa detta, fast för bekvämligheten skull tänkte jag lägga mig på mattan i vardagsrummet o lägga upp benen på soffan.

Men, bara att ta sig upp ur sängen vart ett helt projekt och när jag väl tagit mig upp så gick det inte att gå på det benet, det gjorde för ont. Så vad gör jag då, står där med täcket i handen o försöker få Daniel att vakna.. tårarna rinner och jag snyftar fram att han måste stödja mig till vardagsrummet.

Så där ute ligger jag ett tag tills det känns lite bättre, krånglar mig upp och tar en ipren o smörjer in rumpan i tigerbalsam och lägger mig i soffan, då lyckas jag ändå sova de två timmar som är kvar innan jag ska upp igen..

Idag känns det lite bättre, haltar som tusan och går långsamt.. jag ska nog försöka vila från träningen i några dagar o bara försöka småstretcha och se om det ger med sig..
 
Jag hoppas verkligen inte det blir lika illa inatt!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback