En galen dröm

Ni som känner mig vet att jag drömmer en massa hela nätterna, jag kommer inte ens ihåg senast jag inte drömde på hela natten! Denna natt var alltså inget undantag.. utan handlade om bröllopet..
 
Vi står i kyrkan, Daniel har redan gått in och jag håller armkrok med någon som jag inte ens känner igen. Men denna kvinna säger åt mig att jag ska gå tillsammans med henne fram till altaret så jag hänger bara med. När vi väl kommer in i kyrkan så är den jättekonstig, långsmal. Jag och denna kvinna går och går, folk sitter i sina rader och kollar, tar kort. När vi väl kommer fram till Daniel som står längre fram och väntar så släpper kvinnan mig och jag tar tag i Daniel istället. Han tycker att detta var lite awkward och tycker att vi borde göra om det och gå tillsammans istället.
Så prästen meddelar att vi kommer göra om det. Gästerna protesterar inte, så vi promenerar tillbaka och ställer oss längst bak igen. Och går frammåt när musiken sätter igång. Dock så står inte prästen där framme, utan längst fram är det en dörr, och vi går in i den. Där inne står prästen och har tänkt att viga oss. Men, det tyckte jag var väldigt konstigt. Eftersom ingen av våra gäster skulle se oss, utan bara höra prästens röst, så jag frågade om vi istället kunde ha det utanför.
Så ännu en gång så säger prästen till gästerna att det hela kommer att göras om. Men inte från början utan att vi bara ska komma tillbaka ut i kyrkan och fortsätta där vi var. Sagt och gjort så går vi tillbaka ut genom dörren och ställer oss så att gästerna kan se oss. Prästen vänder sig om och börjar prata igen, och jag vänder mig mot Daniel för att se om han känner sig nöjd nu. Men han är inte där! Jag börjar kolla runt, prästen frågar alla om någon har sett honom. Då visar det sig att han har satt sig med några vänner, några rader ner, med en hink för att spy.. Kompisarna berättar att de hade tagit ut honom på svensexa kvällen innan... och jag blir helt tokig, vem gör så? Så han sitter där med sin hink, säger att prästen kan fortsätta viga oss, att han snart är klar. "Snart är klar? Hallå Daniel, prästen har inte tid att vänta, så detta får vi göra en annan gång. Vi går till festlokalen och har festen bara istället". Men jag som planerat att kasta min bukett över ryggen fick snällt behålla den till senare då vi skulle in i kyrkan igen.. sen bytte jag dröm.. underlig, eller hur?
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback