Totte mår dåligt

Idag när vi steg upp så låg totte bara kvar i sin korg. Jag tyckte det var lite konstigt att han inte kom och väckte och gosade på morgonen med mig i sängen. Och följde mig inte in på toaletten som vanligt. Så när jag gick in i köket och fortfarande inte hörde honom så började jag fundera på hur han mådde. Han älskar nämligen sin frukost och brukar gå efter och tjöta tills han fått den..
Så försökte locka honom med godis, men nej. Tillslut försökte han gå upp ur korgen och gå lite. Men det gick långsamt och vingligt. Så det blev att åka till veterinären med honom.. akuttid en söndag...
Dom märkte i alla fall att hans feber var väldigt hög så de ville behålla honom över natten och ta lite blodprover. Så nu har vi i alla fall fått veta att det inte var något konstigt med blodproverna och allting ser okej ut, så troligtvis är det nån liten virusinfektion. Så har hans feber gått ner imorgon så får han komma hem igen, annars ska det göras ultraljud och andra undersökningar. Vi fick även veta att detta kommer kosta ca 10 000:- , tur att vi har försäkring!
 
Men håller tummarna för att febern går ner och han får komma hem igen imorgon :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback