Det skrämmande praktiska provet

Jag var med i den andra gruppen som skulle göra detta skrämmande prov. När första gruppen kom ut så var det bara två (av 8) som hade klarat av att göra alla uppgifter på den utsatta tiden. Gosh! Om jag inte var tillräckligt nervös innan så blev jag det nu i alla fall. Men det var bara att bita ihop och gå in och köra gärnet!
 
Jag försökte hålla ett väldigt högt tempo ochså skrev jag mina baskonfigurationer i notepad för att sedan klistra in i programmet för att spara lite tid (då det var tre routrar och två switchar som skulle ha samma baskonfigurering). Så när det var ca 45 minuter kvar, så hade jag inte alls många sidor kvar i häftet att göra. Men, då fastnade jag på några uppgifter som jag höll på att bli galen på! Det är så otroligt frustrerande när man försöker tömma sin hjärna på information som man trodde man hade där inne någonstanns. Men, jag tänkte inte låta detta hindra mig utan istället fortsatte jag med andra uppgifter för att sedan gå tillbaka till mina problem.
 
Hursom så hann jag inte riktigt gå tillbaka till problemen, utan uppgifterna som var kvar vart det mycket funderingar fram och tillbaka, med frågor som "i vilken ordning skrivs detta?, ska det verkligen skrivas här?, och tänker jag verkligen rätt nu?, nej det gör jag inte!.. ångra och göra om"
 
Idag kom resultatet, och jag trodde verkligen inte jag hade klarat CCNAs utan bara skolans, så jag hann till och med anmäla mig till omprovet innan jag såg resultatet. Skulle jag inte gjort för jag klarade provet! Så jag fick ett meddelande från min lärare som undrade om jag verkligen ville komma och göra provet en gång till när jag ändå klarat det. Hahaha, lite fail!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback