Det praktiska provet 2

Vi fick en topologi med ett stort nätverk, med 3 olika siter på ett företag. Dessa skulle konfigureras ihop och sedan sättas olika säkerhetskrav och dylikt. Vår lärare trodde att det skulle ta 2h att göra detta, men vi fick 3 på oss... Båda grupperna kom till ungefär hälften när tiden var ute. Men underkända blev vi inte ändå, utan det visade sig vara mer utav en sammarbetsövning, och att få oss att tänka mer, "varför, hur, vad" medan vi jobbade på. Men det var i alla fall roligt att göra. Man fick en liten klarare bild av det man har pluggat på nu under kursen och mer förståelse för hur man faktiskt kopplar ihop allt. Vi har ju haft olika del-labbar, men då gör man ju hela tiden alla delar isär, så att få sätta ihop allt man lärt sig vart väldigt snurrigt. Vilken ordning? Men funkar det verkligen att köra dessa två funktioner samtidigt? Ja, det dök upp en hel del funderingar och resoneringar. Men det var otroligt lärorikt!
 
Nu sitter jag istället och försöker att plugga in Supportkunskap kursen. Provet är på tisdag och jag känner mig inte alls förberedd. All tid har gått till nätverkskursen. Så nu är det bara att gilla läget och försöka ägna mig åt att plugga i helgen. Dock är det så mycket annat som behöver göras; såsom färga hår och gå på Megaloppis i Majorna imorgon. Men man måste ju ta lite paus i allt pluggande också!
 
Btw så är det 40% på Game på Frölunda Torg, så vi köpte några spel till Xboxet som vi hopppas är roliga. Men dom får vänta tills skolan är klar tills jag tar tag i å prövar dom!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback