Rädd för rullskridskor

Syrran har ju tvingat ut mig på rullskridskor två gånger redan, och självklart har jag satt mig på rumpan bägge gångerna när rullskridskorna fått upp på tok för mycket fart. Jag har verkligen inte förstått hur man bromsar med dessa knäppa varelser. Så det enda sättet vi har hittat är om vi håller varandra i händerna och hjälps åt att bromsa i nerförsbackar, för dom plockar på sig fart väldigt väldigt fort. Och kommer man väl upp i fart så är det kört!
 
Hursom så är jag fortfarande blåslagenpå min vänstra rumpa och har ett äckligt sår på benet sen i måndags, och därför har jag bestämt mig. Nästa gång syster yster ska ha med mig ut på rullskridskor igen, så tar jag cykeln! Orkar inte detta mer, har fasen inte kunnat sitta ner ordentligt på hela veckan. Göteborg är för backigt. Men hittar vi någonstanns som är väldigt platt och lätt att ta sig till så skulle jag kunna följa med på rullskridskorna någon gång till.. men helst då med Daniel på cykel, så man kan få hjälp att bromsa ifall det kommer en backe.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback