Norrland i Göteborg

I onsdags var jag och hämtade upp Mamma, Pelle och William på centralen, sen blev det en sväng förbi Media Markt för att köpa en ny telefon till mamma. (Hon hade glömt laddaren, så eftersom mobilen kostar lika mycket som en laddare så blev det en helt ny telefon istället för 199:-)
Vi tog även en shoppingrunda på Frölunda Torg och en sväng förbi syster yster.
 
Torsdagen spenderades på Ullared. Mamma och Pelle lyssnade inte på mig då jag sa att vi skulle behöva två kundvagnar där inne, för så mycket skulle ju inte dom köpa. Men när mamma var klar på första avdelningen så var redan halva vagnen fullpackad.. så jag hade självklart rätt och fick ta en till vagn efter vi ätit lunch.  Påvägen hem tog vi en snabbis in vid kungsmässan för att byta ett par skor som mamma hade köpt, självklart passerar vi Börjes Tingsryd och mamma bestämmer sig för att hon måste dit dagen efter för att fortsätta sin shoppingrunda!
 
Becca vinner en stor kexchoklad på fredagen på Liseberg, (om vi börjar med att spela på chokladhjul i början så vinner hon ett, bara för att hon tycker det är så jobbigt att gå runt med den). Vi äter sockervadd och åker karuseller, eller ja. William åker karuseller. Sedan blev det grekisk middag på Mykonos och så somnande i soffan klockan 23,00.
 
Och sista dagen, lördag, var det shopping i Nordstan och promenad i slottskogen (eller trollskogen som William kallar den). Myspys!
 
Detta var nog det dyraste besöket i Gbg dom har gjort. Jag har nog aldrig sett mamma shoppa så mycket under så få dagar! Men mycket kläder och hästtäcken blev det i alla fall!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback