Man får vad man betalar för

Jag köpte nämligen ett erbjudande på klippning via groupon, klipp och sling gick väl på 350:- eller något sådant.
Salongen var fräsch och fin, men det var en man som inte pratar svenska som skulle klippa mig. För det första så har jag ALDRIG blivit klippt av en man, så redan där kändes det jobbigt och sen att jag inte kunde göra mig förstådd fick det att knyta sig i magen.
 
Dom frågade vilken färg jag ville ha på slingorna och rekomenderade blonda eller röda så jag valde röda. Sen utan fler frågor så tog han fram slinghättan och började dra fram slingor.. ont gjorde det, men det är skit samma. Men han drog ut hår ur alla hålen, utan att fråga hur mycket slingor jag ville ha.. men jag tänkte bara skit samma, det ska ändå färgas över om en månad så jag lät honom göra det han ville. Sen satt jag där, med slinghättan i över 45 minuter..
 
Han tog in en manlig dropinkund emellan och klippte.. och sen när han var klar så var det dags att skölja ur min färg, då hade jag sammanlagt varit på salongen i 90 min, vilket egentligen var tiden alltihop skulle tagit sammanlagt.
 
Jag hade ju egentligen tänkt klippa kort igen, men jag kände på mig att hans kunskaper i damklipp var bristfälliga så jag valde att toppklippa och klippa upp håret, och inte låta han klippa min lugg.. Det skulle bli lättast så. När han väl hade klippt tillräckligt enligt honom själv i det blöta håret, så tog han på sig jackan och gick ut. och lämnade över till en tjej som gjorde massager. Så hon fönade och plattade håret (hon verkade inte ha gjort detta så många gånger tidigare, för tid tog det). Men jag tänkte att vill jag ha det ordentligt så får jag snällt sitta kvar..
 
Allt som allt gick det på 2h och 30 min, och jag blev en toppklippt rödhåring som egentligen skulle varit en kortklippt pagefrisyr (kort i nacken och långt fram) med några röda slingor
 
.Så, man får verkligen vad man betalar för.

Kommentarer
Postat av: Linnéa

fast det ser coolt ut! :D
Jag har dock bara haft bra erfarenheter av groupons än så länge, dock har jag aldrig klippt mig. vad hette salongen så man håller sig därifrån? :P

Svar: Salong suhad heter dom ;)
skea

2013-04-24 @ 09:03:01
URL: http://thefatcheerleader.com
Postat av: karro

Tråkigt att det inte blev som du ville ha det, men jag måste säga att jag tycker det blev väldigt fint :).

2013-04-24 @ 10:59:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback