London Del 2

Söndag morgon tänkte vi lyxa till det med en continentalfrukost upp till rummet. Men eftersom det kostade 10 pund så tänkte vi att vi kunde dela på en... men det kunde man tydligen inte så vi fick in varsin bricka med frukost, och 230kr fattigare, det är nog den dyraste och sämsta frukost jag ätit. Engelsk marmelad är inte att rekomendera som pålägg, trots att det verkar vara det enda dom själva äter. Och en toast var, lite kaffe och varmchoklad, en tallrik med flingor och en crossiant räknar faktiskt inte jag som en Continentalfrukost.
 
Men hursom så drog vi iväg tidigt för att gå på Harrods, typiskt bara att dom inte öppnade förrän halv tolv, så vi fick strosa omkring och titta i skyltfönstrena ett bra tag, men det gjorde ingenting. Dom hade Disneytema, me like!
 
Sedan var det killarnas tur att bestämma, och då vart det ett besök på Stanford Bridge där Chelsea spelade match. Men biljetterna var slutsålda så dom andra åkte tillbaka till hotellet för att se matchen på storbildskärm, och jag åkte tillbaka till Primark och Oxford Street för att fortsätta mitt julshoppande..
 
Sedan kom det vi alla längtat efter, en middag på en av Gordon Ramseys restauranger Maze. Det skulle inte vara alltför dyrt enligt deras prislista, men när vi fick förklarat deras koncept med smårätter förstod vi priserna. Det rekomenderades bla en avsmakningsmeny med 7 rätter för 70pund. Men vi valde istället varsin liten rätt, en mellanrätt och efterätt. Sen fick vi ju även lite chokladpraliner och annat gott medan vi betalade, så jag gick mätt därifrån ändå!
 
 

Kommentarer
Postat av: Sofia

Snälla hjälp mig!!

http://www.nattstad.se/sofialindqviist?id=5382672

2012-11-29 @ 21:10:04
URL: http://nattstad.se/sofialindqviist
Postat av: Linda WritingL

Ja jag tror det är en bra tid att resa, fortfarande varmt o mindre köer! ;) Jo är ju lite dyrt att befinna sig i Europa i huvudtaget.. Men dessto billigare att resa dit! Hihi

Åhh London är också fint! Hade ni det bra?

2012-12-03 @ 22:48:02
URL: http://writingl.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback